Wednesday, September 19, 2007

Chutzpah Defined:

Dan Rather sues CBS, Viacom for $70M
AP

NEW YORK - Former CBS news anchor Dan Rather filed a $70 million lawsuit Wednesday against the network, former corporate parent Viacom Inc., and three of his former bosses.

Rather's complaint stems from "CBS' intentional mishandling" of the aftermath of a discredited story about President George W. Bush's time in the Texas Air National Guard.

The lawsuit, filed in State Supreme Court in Manhattan, also names CBS President and CEO Leslie Moonves, Viacom chairman Sumner Redstone, and Andrew Heyward, former president of CBS News.

Rather is seeking $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.

So let me get this straight:
Rather collects some explosive documents from an anonymous source, neither he nor his producers find corroborative support, or do the very most basic kind of research that would have discredited the papers, the kind done IN A FEW HOURS by amateurs after the release of the material, and now he thinks that being fired for incompetence was too harsh ???

He got off easy in my opinion, CBS should have sued him for maliciously damaging their brand.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home